Succes met Relyon

Hoe goed werken sales, montage en servicemanagement bij jullie samen?

Voorcalculatie en nacalculatie: het lijken binnen bedrijven soms twee aparte werelden. Vaak zijn er verschillen tussen de inschatting van het project en de concrete uitvoering ervan. Bijvoorbeeld omdat er meer uren aan besteed zijn dan vooraf ingeschat. Hoe zorg je er nu voor dat dit beter past en dat jij als servicemanager beter in beeld hebt hoe het totale proces van die klant eruitziet?

Heb jij je voorcalculaties goed in beeld?

Dat begint bij het continu in beeld hebben van de voorcalculatie. Als je deze goed in de peiling hebt, dan weet je hoeveel ruimte er in je budget is. Dat klinkt waarschijnlijk logisch, maar tóch zien we dat dit bij veel bedrijven nog niet goed ingeregeld is. Vaak gaat het zo’n beetje op gevoel. En dat loopt mis, want cijfers kun je nu eenmaal niet (alleen) op gevoel benaderen.

Is er een afstand tussen collega’s? Los het op!

Vaak zie je ook dat er een afstand is tussen de sales collega, de monteur en de servicemanager. Terwijl het beter samenwerken en op een juiste manier informatie delen juist heel veel kansen geeft. Door het systeem te integreren kan de servicemanager bij het inplannen van een afspraak bijvoorbeeld zien dat er best wat marge gemaakt is op de verkoop. Dit maakt het dan wat gemakkelijker om de monteur wat meer tijd en ruimte te geven dan je vooraf had ingeschat. Want daardoor kloppen de voor- en nacalculatie immers nog altijd.

Alle info binnen handbereik

Met Relyon vind je de gegevens die je nodig hebt om het service- of facturatieproces in gang te zetten, zoals SLA’s, servicehistorie en meer, binnen handbereik.

Kies voor synergie: ken elkaars uitdagingen

Door met elkaar in gesprek te gaan over de valkuilen die je door de dag heen tegenkomt, kweek je wederzijds begrip. En dat ontstaat al vanzelf als je van elkaar weet waar je mee bezig bent. Dan ontstaat er synergie en komen er situaties voor waarin de monteur, via het systeem, even zijn sales collega tipt over een nieuwe locatie die gebouwd wordt bij klant X. Collega’s die elkaar begrijpen en nét wat beter kennen hebben meer voor elkaar over. En als je nét dat stapje harder loopt voor elkaar, dan voelt de klant dat direct.

De kern van het verhaal: weg met ruis, start met synergie

De kern van het verhaal? Haal de ruis tussen afdelingen uit en benut de wisselwerking tussen de collega’s optimaal. Moet jij eens kijken wat dit met je voor- en nacalculaties én de werksfeer doet. Iemand koffie?

PS Heb jij ons leaflet al voorbij zien komen? Je downloadt het hier.

Na het lezen weet je:

  • Hoe je de productiviteit van je service- en onderhoudsmedewerkers verbetert.
  • Hoe je de administratie zo efficiënt mogelijk afhandelt.
  • Hoe Relyon software jouw complete service proces optimaliseert, van planning tot administratieve afhandeling in bij de klant.
  • Hoe je blije klanten, blije binnendienst én monteurs krijgt.

Deel dit bericht:

Meer informatie

Meer weten over grip op service?

Lees in onze leaflet hoe jouw serviceafdeling met Relyon (weer) grip krijgt op het serviceproces.

Relyon leaflet mockup