Nieuws en blogs

Get started met Relyon One in 5 simpele stappen!

Ben jij de grip op jouw serviceproces verloren? Dan pak je de controle terug met Relyon One, dé field service software voor jou, waarin we ruim twintig jaar aan ervaring combineren in één softwaretotaalpakket.  

Maar om van zo’n nieuw softwaresysteem een succes te maken, moet je adoptie én implementatie wel soepel verlopen. Hoe je dat aanpakt? En hoe je met behulp van Relyon One weer grip krijgt op je serviceproces? Dat vertellen we je in dit blog.  

Stap 1 | Analyseren

Als eerste is het zaak om te kijken hoe de vlag erbij hangt in jouw organisatie. Zet voor jezelf op een rij welke bedrijfsprocessen er goed gaan en welke je graag verbetert. Vervolgens ga je in gesprek met jouw persoonlijke consultant. Waar sta je? Wat doe je? En waarom pak je het zo aan? En natuurlijk: wat verwacht je van Relyon One? Wanneer dit duidelijk is, stellen we een procesplan op en gaan we verder naar stap twee 

Stap 2 | Details en akkoord

In deze fase spreken we het plan uitgebreid door. Hoe pakken we de implementatie aan? Hoe zorgen we ervoor dat al jouw werknemers Relyon One volledig adopteren? Van welke features wil je gebruikmaken? Door uitvoerig over het plan te spreken met onze experts, kom jij later in het implementatieproces nooit meer voor verrassingen te staan. Is alles helder en ben je helemaal akkoord? Dan gaat fase drie van start!  

Stap 3 | De testfase

Voor we Relyon One implementeren in jouw bedrijf, testen we de software. Daarvoor stelt jouw vaste aanspreekpunt een testteam op, binnen jouw organisatie. Zij doorlopen samen de gehele software. Zo worden ze volledig getraind in de software én hebben ze de kans om al hun vragen te stellen aan onze expert. Ook zien we op deze manier direct wat er al goed werkt voor jouw bedrijf en waaraan we nog moeten werken.  

Stap 4 | Implementatie

Is de software getest? Werkt alles naar wens? Sluit de software aan op jouw organisatie? En weet jouw team wat ze moeten doen? Dan begint nu de implementatiefase. In deze fase rollen we Relyon One binnen één maand uit in jouw bedrijf. Zo heb jij weinig last van de overstap en ga je binnen no time aan de slag met jouw gloednieuwe software! 

Stap 5 | Adoptie

Een belangrijke stap binnen het implementatieproces is de adoptie van de nieuwe software. Stap vijf richt zich daarom op het informeren en instrueren van jouw team. Zorg dat je team op de hoogte is van de aankomende overstap én dat ze weten waarom deze verandering noodzakelijk is. Wat levert Relyon One hen op? En hoe zorgen we dat ze alle functies van Relyon One optimaal benutten? Pas als dit duidelijk is voor al jouw collega’s haal je het beste uit de software. En dát is natuurlijk ons doel.  

Relyon One iets voor jou?

Zo automatiseer je binnen vijf simpele stappen jouw serviceproces. Easy as that! Ben jij benieuwd of Relyon One ook dé field service software is voor jouw organisatie? Doe dan de It’s a Match scan en ontdek het zelf! 

Doe de It’s a Match scan!

Relyon One logo

Get your Relyon One demo

Nieuwsgierig geworden? Vraag dan nu jouw Relyon One demo aan. Eén van onze experts neemt je mee in alle ins- en outs. Ook laten we direct zien hoe je het toepast op jouw serviceproces.  Get everything under control.

Relyon R1 software demo cta