Natuurlijk til jij graag jouw fieldservice naar het volgende niveau, om op die manier je klanten nóg beter te bedienen. Door je field management processen te stroomlijnen, creëer je meer inzicht en een betere workflow. En dat resulteert in – je raadt het al – een betere dienstverlening en blijere klanten. Maar daarvoor moet je wél eerst weten hoe de vlag erbij hangt, en dus moet je inzicht creëren in jouw bedrijfsprocessen. Hoe je dat aanpakt? Daarover vertellen we je meer in dit artikel, dus lees snel verder.
Legacy software? Weg ermee
Werk jij met een verouderd fieldservice management systeem? Zo een die eruitziet als Windows ‘95 en eeuwen doet over een update – of erger nog, helemaal geen updates meer krijgt? Of een systeem dat eigenlijk nog helemaal niet zo oud is, maar wel jouw processen vertraagt? Dan werk je met legacy software. Deze on-premise systemen zijn niet alleen traag, ongebruiksvriendelijk en pijnlijk voor ‘t oog, maar ze brengen een hoop vervelende problemen met zich mee.
Zo koppelt legacy software bijna nooit (goed) met andere bedrijfssystemen, zoals je CRM- of ERP-pakket. Het resultaat? Je typt gegevens met de hand over of verzint onveilige work-arounds, wat vaker fout gaat dan goed. Al je informatie versnippert, waardoor je aan het einde van de rit geen idéé hebt hoeveel materiaal er nu eigenlijk nodig was voor opdracht X. En dus hoop je maar dat de factuur die je de deur uitstuurde, ook een beetje klopt. Kortom: weg met die legacy software, dat kan namelijk een stúk beter.
Field service management in de cloud
In plaats van zo’n verouderd, on-premise pakket, is het tijd om over te stappen op een moderne cloud-oplossing. Want wanneer jouw fieldservice software in de cloud draait, kunnen jouw monteurs hier altijd bij via hun digitale app. En dat heeft niet alleen als voordeel dat je geen papieren werkbonnen meer hoeft te ontcijferen, maar óók dat je jouw monteurs kunt volgen on the go!
In Relyon One zie je bijvoorbeeld in één oogopslag waar jouw monteur is én wat de status van het project is. Je volgt ‘m en route, ziet direct wanneer hij aan de slag gaat en wanneer de opdracht is afgerond. Het systeem logt netjes de tijd die hij aan de opdracht kwijt was, zodat jij deze data gebruikt om de meest optimale serviceplanning te maken. Handig!
Integratie met jouw ERP-systeem
Koppelt jouw fieldservice management systeem wél met je ERP-systeem? Dan gaat die communicatie vaak alleen van A naar B – en niet terug. Een goed begin, maar niet goed genoeg als je ‘t ons vraagt. Want met zulke eenzijdige communicatie, ben je nog steeds bezig om handmatig informatie van B naar A terug te zetten. Monnikenwerk.
Relyon One integreert volledig met verschillende ERP-systemen, waaronder bijvoorbeeld Exact Online en AFAS Profit, waardoor je dit probleem niet hebt. De informatie uit deze twee pakketten synchroniseert gewoon van A naar B en weer terug. En dat is handig, want op die manier weet je precies hoeveel voorraad je fieldservice team gebruikte voor een klus én wordt dit automatisch doorberekend op de facturen.
Handige dashboards
Maar wil je écht inzicht in je field service management en je bedrijfsvoering? Dan heb je een dashboard nodig. In de slimme dashboards van Relyon One wordt alle belangrijke data uit een project verzameld, zodat je in één oogopslag ziet hoe het ervoor staat. Voor, tijdens of ná je project.
Zo kun je je field management tussentijds makkelijk bijsturen en zie je na afloop direct of je team binnen de lijntjes gekleurd heeft. Klopt het? Dan stuur je er met een klik op de muis zó een factuur uit.
Probeer het zelf!
Al deze handige features – en nog veel meer – vind je terug in de field service management software van Relyon. Benieuwd hoe dit werkt in de praktijk? Boek dan nu je demo van Relyon One – dé field service management software.