Relyon beschikt over allerlei slimme workflows die een soepele (of nog soepelere) samenwerking tussen de binnen- en buitendienst faciliteren. Alle voordelen daarvan vind je in dit blog.
Met een workflow of werkstroom maak je het mogelijk dat de taken, procedures en stappen binnen en buiten een bedrijf of organisatie worden afgedwongen en doorlopen. Zo zorg je met een goede workflow voor productiviteit, duidelijkheid en dus rust.
Op basis van de ervaringen van onze klanten merken we dat een goede werkstroom bovenal zorgt voor overzicht, zodat mensen niet langs elkaar heen werken en de samenwerking tussen de binnen- en buitendienst versoepelt. Hierdoor hoeft elke handeling slechts één keer plaats te vinden, wat goed is voor de efficiëntie.
Het geeft zowel de binnen- als de buitendienst een fijn gevoel dat zich het beste laat omschrijven als ‘koel hoofd, warme voeten’.
Alle workflows op zak
Onze service management software biedt een groot aantal slimme workflows. Voor buitendienstmonteurs zijn onder meer de volgende werkstromen te vinden in de Relyon Mobile App:
- Dagagenda
- Starten/stoppen van reis- en werktijd
- Urenregistratie
- Handelingsvolgorde op werklocatie
- Checklists en/of meetrapportages (al dan niet verplicht in te vullen)
Dankzij de app hebben je buitendienstmonteurs alle benodigde workflows op zak! Zo weten ze precies welke stappen ze moeten doorlopen om een klus te klaren. Dit geeft zowel de binnen- als de buitendienst een fijn gevoel dat zich het beste laat omschrijven als ‘koel hoofd, warme voeten’.
Betere service, hogere klanttevredenheid
Je monteurs kunnen via de app ook de binnendienst op de hoogte stellen over de vervolgstappen die genomen moeten worden, zoals het bestellen van materialen en/of het inplannen van een vervolgafspraak. De buitendienst kan dan met de app door middel van een afmeldcode een vervolghandeling voor de backoffice in werking zetten. Dit is wat wij een soepele samenwerking tussen de binnen- en buitendienst noemen. Het resultaat? Betere serviceverlening aan klanten en hogere klanttevredenheid is wat onze klanten zeggen. Dat klinkt goed, nietwaar?
Geen omkijken meer naar
Overigens is een deel van de slimme workflows gekoppeld aan opdrachten die je als servicemanager kunt plannen via het Relyon Service Center. Aan elke opdracht hangt een werkstroom voor de buitendienstmonteurs, zodat je daar als servicemanager in ieder geval geen omkijken meer naar hebt. Onder deze opdrachttypes – zie onder – hangen werkstromen die je in Relyon eenvoudig kunt structureren, om als servicemanager het overzicht te behouden.
Voorbeelden van opdrachten:
- Installatie
- Preventief/voorspellend/correctief onderhoud
- Storing
- Keuring/Inspectie
Samengevat
De slimme workflows van Relyon zorgen ervoor dat de binnen- en buitendienst…
- Gestructureerd met elkaar samenwerkt
- Het werk beter en efficiënter kan doen
De workflows staan klaar in de Mobile App – die je buitendienstmonteurs op zak hebben – zodat ze er altijd bij kunnen. Zo kunnen ze snelle en goede service leveren aan je klanten en elke klus netjes afhandelen, wat zonder meer goed is voor de klanttevredenheid. En als de klanten tevreden zijn, dan ben jij dat ook, toch?