Al sinds 2008 is de mobiele servicedienst van Pirtek Benelux uitgerust met de software van Relyon Service Management. Pirtek is specialist in het vervangen van hydraulische slangen op locatie. De service is actief vanuit een twintigtal Pirtek-centers in de Benelux en is altijd binnen één uur aanwezig.
De software van Relyon biedt ons de ruimte om verder te groeien en onze klanten nog eenvoudiger de service te leveren die ze van ons gewend zijn.
Centraal systeem
Om dit proces verder te optimaliseren en de efficiency te verhogen, ontstond de behoefte aan een centraal service management systeem. Ieder franchisecenter voert zijn eigen financiële administratie en kent zijn eigen klanten. Wanneer bedrijven klant waren bij meerdere Pirtek-centers, werd het lastig om landelijke afspraken goed te laten toepassen door de verschillende vestigingen. Het Relyon Service Management systeem bood een oplossing voor relatiebeheer en de afhandeling van servicewerkzaamheden, zonder afbreuk te doen aan de zelfstandigheid van de franchisenemers.
Groei
Door de workflow van Pirtek te automatiseren kunnen talloze administratieve handelingen nu achterwege blijven. De digitale werkbon vormt meteen de basis voor het berekenen van de factuur. Via een interface wordt de factuur direct automatisch in het financiële pakket Exact Globe geregistreerd. De oplossing sluit aan bij de wensen van zowel de Pirtek-centers als het hoofdkantoor: “Het biedt ons de ruimte om verder te groeien en onze klanten nog eenvoudiger de service te leveren die ze van ons gewend zijn.”