Succes met Relyon

‘Zonder automatisering zijn we nergens’, Willem Leukfeldt, directeur Doove Groep

‘Waarom we voor samenwerking met Relyon hebben gekozen? In het verleden bestond onze organisatie uit vijf verschillende werkmaatschappijen, ieder had zijn eigen specialisme. Wij zijn in 2007 naar verhuisd naar 1 pand. En 4 jaar geleden zijn wij overgestapt naar een ander automatiseringsprogramma. We kozen destijds eerst nog voor een ander planningsprogramma. Pas dit jaar zijn wij overgestapt naar Relyon, omdat wij meer toekomstgerichte planningssoftware zochten. Uiteindelijk bleek dit inderdaad de beste aanbieder voor ons te zijn. Want het pakket dat we destijds gebruikten voldeed niet aan onze behoeften. We merkten al snel dat Relyon ons wel verder kon helpen omdat zij, precies zoals wij dat wilden, 5 jaar vooruit dachten. De mensen van Relyon namen ons mee in de mogelijkheden en hadden de overtuigingskracht dat dit pakket voldeed aan onze behoefte. Serviceprocessen leiden is hun specialisme en dat merk je aan álles.’ Aan het woord is Willem Leukfeldt, directeur van Doove Care Groep. Deze organisatie levert en beheert hulpmiddelen en diensten om de zorg beter te maken. Met meer dan 50 jaar ervaring hebben ze een assortiment dat bestaat uit kwalitatief hoogwaardige merken die zij in Nederland vertegenwoordigen. Het bedrijf verhuurt en onderhoudt vele duizenden hulpmiddelen bij veel verschillende zorginstellingen Daarnaast werken ze met Facility Support, een praktisch, digitaal systeem voor het beheren van hulpmiddelen.

Familiebedrijf, derde generatie

‘We zijn een familiebedrijf, de derde generatie inmiddels. Ik vind het persoonlijk best bijzonder dat we ons staande hebben weten te houden in deze interessante branche die continu aan verandering onderhevig is. Waar je vroeger zag dat hulpmiddelen een noodzakelijk kwaad waren, zie je nu dat deze echt als volwassen productgroep worden gezien. Wij zien het als onze rol om die waarborg van zorgkwaliteit te ondersteunen. Wij willen vooral dat onze zorginstellingen zich kunnen richten op zorgen. Ofwel voor de patiënt ofwel voor het personeel. Want ook deze laatste groep moet de juiste bescherming hebben, zodat de betrokken collega’s hun werk goed uit kunnen voeren.’

Twijfels vooraf? Tuurlijk

‘Natuurlijk hadden we ook wel twijfels vooraf. Want we hadden in het verleden al vaker meegemaakt dat zaken heel mooi voorgespiegeld werden terwijl deze achteraf toch niet waargemaakt konden worden in de praktijk. Maar tot nu toe gaat het prima met elkaar. Al moet ik wel zeggen dat de samenwerking nog prematuur is. Ik kan pas over een jaar of wat zeggen hoe het uiteindelijk gaat, maar het ziet er tot op heden goed uit.’

De samenwerking in 3 woorden

‘En natuurlijk is de praktijk, ook hier, toch altijd wat weerbarstiger dan je vooraf verwacht. Zo hadden wij zelf tóch nog meer aandacht aan de communicatie op de werkvloer moeten geven. Natuurlijk is er af en toe wel iets, maar dat pakken ze ook op. Ik moet echt zeggen dat men erg betrokken is. Als we contact opnemen wordt er direct de passende prioriteit aan onze vragen gegeven.’

Rust op de werkvloer

‘Het planningsprogramma van Relyon gaat ons rust geven op de werkvloer, dat is zeker. Wij willen de zorg beter maken. Daar bedoel ik mee dat wij ervoor zorgen dat alle benodigde medische hulpmiddelen op het juiste moment, in de juiste hoeveelheid op de juiste locatie aanwezig zijn. En dat kan alleen als je zaken als automatisering en administratie achter de schermen goed op orde hebt. We willen daarmee voorop lopen op de ontwikkelingen en de mogelijkheden die de markt ons biedt. Ik heb er vertrouwen in dat dat goed komt, samen met Relyon.’

Meer weten?

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op. We luisteren graag naar je verhaal.

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meer informatie

Meer weten over grip op service?

Lees in onze leaflet hoe jouw serviceafdeling met Relyon (weer) grip krijgt op het serviceproces.

Relyon leaflet mockup