Succes met Relyon

Zó kiest een slimme servicemanager voor controle en rust

Het leven van de servicemanager kan behoorlijk uitdagend zijn. Deze professional wil grip hebben op het serviceproces waar hij verantwoordelijk voor is én tegelijkertijd klanten leidinggevenden en monteurs gelukkig houden. Daarnaast wordt er door het management ook verwacht dat er overzicht en inzicht gecreëerd wordt voor de verschillende belanghebbenden. Ga er maar aan staan…

Het kunnen volgen van een snel relatief simpel proces is onmisbaar om deze doelen te bereiken. Relyon, sinds jaar en dag bekend als partner voor servicemanagers, planners, buitendienstmonteurs en CEO’s en CFO’s, draagt sinds 2001 bij aan het vervullen van deze doelen. Niet voor niets is er een focus op service- en installatiebedrijven, waarbij vooral gericht wordt op kortcyclische planning. Termen als hit en run, storing en onderhoudswerkzaamheden zijn ons dus zeker niet vreemd. Maar uiteraard zijn ook opdrachtgevers met langere opdrachten en planningen van harte welkom.

De servicewereld is machtig interessant

Wij ervaren de servicewereld als erg interessant. Dit omdat er veel uitdagingen op verschillende vlakken zijn. Want het ene servicebedrijf is het andere niet. Alleen al kijkend naar de machines in het werkveld, kunnen we stellen dat het aanbod waarmee de servicemanagers te maken hebben divers is. Dat kan gaan over koffiemachines, airco’s of bijvoorbeeld snelroldeuren. Maar ook zuurstofflessen en alarminstallaties, bijvoorbeeld in zorgomgevingen komen zomaar voorbij. En precies daar ligt onze passie: in het oplossen van complexe uitdagingen. En uitdagingen heeft de servicemanager anno nu genoeg.

Dit vertellen servicemanagers ons

Dit zijn vragen die wij terug horen uit de markt: hoe krijg ik overzicht en inzicht in het serviceproces? Hoe zorg ik ervoor dat mijn klanten, monteurs en leidinggevenden tevreden blijven? Ik beschik niet over de juiste middelen om belanghebbenden tevreden te houden. En monteurs? Zij volgen de procedures niet altijd. Hoe los ik dat op? Het proces is te ingewikkeld, ik heb behoefte aan een eenduidig serviceproces, maar hoe regel ik dat? Ik haal mijn SLA’s niet, hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik weet dat automatiseren bijdraagt aan het behalen van mijn doelen, maar ik weet niet wat er allemaal bij komt kijken. En hoe zorg ik ervoor dat de benodigde systemen met elkaar gaan praten? Het zijn stuk voor stuk vragen waar onze consultants antwoord op hebben. Dit vanuit ervaring en vanuit techniek.

Kies voor grip, controle en dus rust

Relyon richt zich in basis op het leveren van controle. Dat doen we door het optimaliseren van jouw serviceproces. Het resultaat is dat je binnen- en buitendienst beter en efficiënter werken kan. Hierdoor stijgt de productiviteit van je collega’s en tegelijkertijd de tevredenheid van je klanten. En, misschien wel belangrijkste, het plezier tijdens jouw werkdag. Omdat we veel met servicemanagers samenwerken, realiseren we ons dat een aantal stromen heel belangrijk zijn gedurende de dag. Bijvoorbeeld het voorraadbeheer. Natuurlijk heb je daar een ERP-systeem voor. Maar dat richt zich vaak op de voorkant van het proces. Je wilt juist dat de collega’s die met bussen door het land rijden óók aangesloten zijn op dit systeem. Daar komt dus een stuk logistiek bij kijken. In de ideale wereld wil je dat de voorraad die uit de bus gehaald wordt, direct aangevuld wordt, doordat er in het systeem automatisch een registratie plaatsvindt. Dat is hoe Relyon werkt. Vergeet papieren werkbonnen, vergeet handmatige werkzaamheden. Als je alleen al dit stuk oppakt wordt je werk een stuk gemakkelijker. En dat is fijn, omdat je je monteurs daardoor meteen een stuk efficiënter in kunt zetten. Ons servicemanagementsysteem zorgt ervoor dat je mensen beter in kunt plannen waardoor je meer opdrachten kunt verwerken.

Meer werkplezier door overzicht

Uiteindelijk gaat het om efficiëntie en meer werkplezier. Door je werkdag met een gevoel van controle te starten ontstaat er rust. Jij hebt vanuit jouw rol veel ballen in de lucht te houden, maar je ervaart dat je grip hebt op de situatie. Wil je er meer over weten? Praat dan vrijblijvend met een van onze consultants. We hebben al bij zóveel bedrijven in de keuken gekeken, dat we ook jouw rol ongetwijfeld een stuk gemakkelijker kunnen maken.
Neem contact op, we kijken uit naar je bericht.

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meer informatie

Meer weten over grip op service?

Lees in onze leaflet hoe jouw serviceafdeling met Relyon (weer) grip krijgt op het serviceproces.

Relyon leaflet mockup