Succes met Relyon

Yvonne IJsebaart, werkzaam bij ASP Noard over de samenwerking met Relyon

‘Wij zijn drie jaar terug als zelfstandig dealer met een nieuw computerprogramma aan de slag gegaan. Voorheen deed het hoofdkantoor onze facturering, maar nu moesten we dat allemaal zelf gaan doen.’ Aan het woord is Yvonne IJsebaart, werkzaam bij ASP Noard, leverancier van melkstallen, melkrobots en boerderijbenodigdheden. ASP Noard levert totaaloplossingen voor de melktechniek. ‘ Een collega van ons had goede ervaringen met Relyon, zowel met het bedrijf als met de software, ook in combinatie met AFAS. En ook mijn eerste indruk van het bedrijf was positief. Vanuit mijn rol ben ik voornamelijk bezig met het maken van planningen, zo moeten melkmachines elk half jaar of elk jaar onderhoud krijgen. Dat deed ik op dat moment nog in Excel, maar toen ik de mogelijkheden van de software van Relyon zag, had ik al gauw in de gaten hoe beperkt de informatie was die ik kwijt kon in mijn eigen bestanden. Wanneer je bijvoorbeeld iets kwijt wil over een klant, dan kun je dat niet zomaar vermelden in de kleine blokjes die het spreadsheet biedt. In de nieuwe oplossing die we gekozen hebben, zijn er veel meer mogelijkheden om de informatie van een klant bij elkaar te zetten. Dit maakt het sneller en beter mogelijk om een storing goed op te pakken. Dus ik was heel erg blij toen we de overstap maakten. De indeling met kolommen aan de linkerkant is bijvoorbeeld erg duidelijk en het zorgt ervoor dat iedereen inzicht heeft. Het werkt intuïtief en voor iedereen is duidelijk wat er gebeuren moet bij een klant.’

Zoekend naar perfectie

‘Natuurlijk zijn we ook nu, nadat wij het systeem toch al enkele jaren gebruiken, nog steeds zoekend naar perfectie. Het kan altijd beter, het kan altijd professioneler. Tijdens de introductie van het systeem kwam er veel op ons af en inmiddels hebben we de tijd om dieper op de software in te gaan. Dit betekent dat we de nodige verbeteringen aan onze kant hebben kunnen doorvoeren zodat we alles uit het systeem halen. Zo hebben we zelf vragen bedacht die ons helpen om de werking nog optimaler te maken.’

Relyon in 3 kernwoorden

‘Wanneer ik de samenwerking in een aantal kernwoorden zou moeten vatten, dan komen termen als vriendelijk, vlug en vlot al snel in me op. Er wordt geluisterd en men heeft begrip voor je vragen. Ook de mensen van de helpdesk zijn erg behulpzaam. Verder vind ik het prettig dat ik vaak met dezelfde persoon contact heb, dat maakt de samenwerking gemakkelijk. Tot slot is ook de bereikbaarheid gewoon hartstikke goed’, aldus Yvonne.

Tips voor anderen

‘Wat ik voor tips heb aan anderen die een dergelijke overstap overwegen? Ik raad aan om in elk geval met referenten te praten. Wij zijn overgestapt omdat een collega van ons enthousiast was over Relyon, dat gaf vertrouwen. Ook hebben wij goed gekeken naar de koppelingen die mogelijk zijn met andere systemen. Zo is de koppeling met AFAS voor ons echt essentieel. Dat is ons hoofdprogramma en als we daar zaken in wijzigen moet dat goed gesynchroniseerd worden met onze andere toepassingen. Verder zou ik ook heel goed kijken naar waar je het nieuwe programma voor nodig hebt, welke info je eruit wilt halen en wat dus je doel is.’

Over de monteurs

‘Onze monteurs hebben de app van Relyon gewoon op zak, zij kunnen eenvoudig met de start/stop-button werken. Zij kunnen hun klus nu mooi direct op de werkplek afronden en hoeven dit niet meer ‘s avonds thuis via een laptop te doen. Dat geeft rust en de administratie is daarom beter op orde’, vervolgt Yvonne. ’Eigenlijk zie ik de samenwerking als een continu proces, waarin we steeds kleine verbeteringen doorvoeren die ons als bedrijf weer verder helpen. Want hoe gemakkelijker het is voor onze monteurs, hoe meer bereidwilligheid er is om op deze nieuwe manier (die al niet zo nieuw meer is) te werken. En dat merkt de klant, waardoor de tevredenheid omhoog gaat. Wanneer een klant nu bijvoorbeeld belt, en hij heeft een vraag over een factuur, dan kan mijn collega die er direct bij pakken en ook zien hoe vaak er onderhoud is geweest. Dit maakt dat we onze klanten niet alleen gemakkelijk en snel maar ook juist te woord kunnen staan. En dat is gewoon heel fijn.’

Deel dit bericht:

Meer informatie

Meer weten over grip op service?

Lees in onze leaflet hoe jouw serviceafdeling met Relyon (weer) grip krijgt op het serviceproces.

Relyon leaflet mockup