Succes met Relyon

Weet jij écht waar je monteur gelukkig van wordt?

Elke servicemanager wil een simpel en snel proces, want dat voorkomt brandjes blussen door de dag heen. Jij wilt immers grip en controle zodat je overzicht hebt en boven de materie kunt hangen. Dat voorkomt stress en verhoogt je werkplezier door de dag heen. Maar heb je ook wel eens gedacht aan wat de monteur graag wil? Zonder te willen generaliseren, durven we te stellen dat de monteur liever wil sleutelen dan dat hij met administratie bezig is. Wanneer je dus vervolgens allerlei verplichte invulvelden in je softwarepakket opneemt, dan maak je die monteur niet echt gelukkig. Waar het uiteindelijk om gaat is dat je wel voldoende informatie hebt om je eigen proces op orde te houden en tegelijkertijd je eindklant van de juiste informatie kunt voorzien. En dat zonder dat je monteur zich een administratief medewerker gaat voelen…

Kies voor de juiste balans

Dus hoe zorg je voor de juiste balans tussen zo min mogelijk administratie en toch een zo goed mogelijk overzicht? De menselijke maat, ook kijkend naar de behoefte van de monteurs, is hierbij belangrijk. Een simpel en snel proces dat er toe leidt dat je de monteur op weg helpt zal eerder gevolgd worden dan een ingewikkelde werkwijze die hoge drempels en dus weerstand oproept. Zo zal intuïtief kunnen werken met een gemakkelijke app op de smartphone je monteur ongetwijfeld aanspreken. In elk geval meer dan op zondagavond nog de haastig ingevulde bonnen van de hele werkweek in zijn systeem invoeren. Want hoeveel uur was hij nu ook alweer bij die bepaalde klant? Welke materialen had hij nu bij die ene storing gebruikt? Er zijn leukere dingen te bedenken op je vrije avond. Dat is verleden tijd als je aan de slag gaat met de software van Relyon, want dan wordt direct na afronding van de storing, alle relevante informatie bijgewerkt in de app.

De krapte op de arbeidsmarkt

En er speelt nog iets anders een rol: de blijvende krapte op de arbeidsmarkt. In deze tijd waarin er voor het eerst in de geschiedenis meer vacatures dan werkzoekenden zijn, wil je extra zuinig zijn op je mensen. Goed werkgeverschap hoort daar helemaal bij. Goed werkgeverschap gaat niet alleen over salaris en fijne secundaire arbeidsvoorwaarden, maar ook over de manier waarop iemand door de dag heen zijn werk kan doen. Als een monteur met plezier op pad gaat, omdat hij precies weet wat er van hem verwacht wordt, hij de juiste materialen in zijn bus heeft liggen en hij een storing in één keer juist op kan lossen, dan maakt hem dat waarschijnlijk gelukkig. En dat ga jij terugzien in je team en bij klanten die tevreden zijn omdat een storing in één keer opgelost wordt.

De moraal van het verhaal

Denk er eens over na, voor zover je dat nog niet gedaan hebt, wat de monteur van jou als servicemanager nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. En ook over hoe je er meer zekerheid in kunt krijgen dat de monteur met een goed gevoel naar de klant gaat en dat hij graag voor je bedrijf werkt? Mocht je eens over dit onderwerp willen sparen met ons, neem dan contact op. We helpen je niet alleen graag met softwarepakketten om je werkdag prettiger te maken, maar ook met de manier waarop je de werking ervan binnen je organisatie handen en voeten kunt geven. Want plezier op de werkvloer geeft rust en grip. En daar vaar jij als servicemanager uiteindelijk ook wel bij.

Deel dit bericht:

Meer informatie

Meer weten over grip op service?

Lees in onze leaflet hoe jouw serviceafdeling met Relyon (weer) grip krijgt op het serviceproces.

Relyon leaflet mockup