Relyon voor servicemanagers

Servicemanager, dankzij deze 5 voordelen kun je het serviceproces perfect managen

Onze service management software is zo gemaakt dat jij, als servicemanager, je werk makkelijker, beter en efficiënter kunt uitvoeren en dus klanten beter kunt helpen. Lees verder en ontdek de 5 belangrijkste voordelen van Relyon voor jou.

Dankzij het Service Center blijf je up-to-date en in control

Kies je voor onze software, dan kun je dankzij het Service Center, de online cockpit waaruit je het serviceproces beheert en de buitendienst aanstuurt, in één oogopslag zien wat de status is van alle serviceopdrachten. Bovendien vind je er alle informatie die je nodig hebt voor het service- en facturatieproces, of om klanten te woord te staan. Denk aan adresgegevens, SLA’s, servicehistorie, installed base, en meer. Tevens kun je er in realtime zien waar je monteurs zich bevinden en met welke serviceopdracht ze bezig zijn. Zo ben – en blijf – je als servicemanager dankzij het Service Center altijd up-to-date en in control, zelfs als er een spoedopdracht tussendoor komt.

Dankzij de planningstool maak je de beste serviceplanning

Bij de ontwikkeling van Relyon hebben we ook gedacht aan de service managers die eveneens de serviceplanning verzorgen. Hiervoor hebben we een gebruiksvriendelijke planningstool gemaakt waarmee jij heel eenvoudig een doeltreffende en betrouwbare serviceplanning kunt maken. Je ziet namelijk op één scherm wat de actuele status, locatie en beschikbaarheid is van alle buitendienstmonteurs. Zo kun je makkelijker en meer planningsopdrachten (en spoedjes) afhandelen in minder tijd, terwijl de buitendienst dankzij jouw planningen zo optimaal mogelijk opereert. Daar worden je monteurs en klanten blij van, en jij daardoor ook.

Met de app hebben je buitendienstmonteurs alle info op zak die ze nodig hebben om hun werk goed te doen

Dankzij de ritplanner kan er bespaard worden op reistijd en kilometers

Nog een voordeel voor jou als servicemanager (en voor je werkgever): de ‘ingebouwde’ ritplanner met routeoptimalisatie plant op jouw verzoek alle ritten per buitendienstmonteur in. Daarbij bepaalt de tool de meest optimale route van opdracht naar opdracht zodat je monteurs altijd op tijd bij de klant zijn. Bovendien zorg jij er zo met Relyon ook voor dat er bespaard wordt op reistijd en kilometers.

Dankzij de Mobile app kost aansturing geen (extra) tijd meer

Ook een belangrijk onderdeel van het managen van het serviceproces is het managen van je buitendienstmonteurs. Om jou daar (indirect) bij te helpen hebben we voor hen de Mobile app ontwikkeld, een applicatie voor smartphone en tablet. Dankzij deze app hebben je buitendienstmonteurs alle info op zak die ze nodig hebben om hun werk goed te doen, zoals installed base en servicehistorie, maar ook technische tekeningen en handleidingen. Deze informatie is zelfs beschikbaar als er geen internetverbinding is. In andere woorden: dankzij de Mobile app ben je geen (extra) tijd kwijt aan het managen van de buitendienst.

Zo kun je er als servicemanager voor zorgen dat zij altijd de juiste (hoeveelheid) onderdelen bij zich hebben en nooit zonder materiaal zitten

Dankzij de Mobile app is de administratieve last vrijwel nihil

De Mobile app helpt ook door de administratieve lasten voor jou en je buitendienstmonteurs te verkleinen: dankzij de applicatie is de papieren werkbon verleden tijd! De volledige administratie en de registratie van reis- en werkuren en verbruikte materialen vindt namelijk digitaal plaats. Sterker nog: nadat de klant de werkbon digitaal heeft ondertekend kan de monteur die naar jou versturen, zodat je het administratieproces kunt afronden en het facturatieproces in gang zetten.

Dankzij Relyon stuur je altijd de juiste monteur naar een serviceopdracht

Omdat Relyon je ook inzicht geeft in de voorraad van je buitendienstmonteurs, kun je er als servicemanager voor zorgen dat zij altijd de juiste (hoeveelheid) onderdelen bij zich hebben en nooit zonder materiaal komen te zitten. En last but not least: dankzij inzicht in de skills van je buitendienstmonteurs kun je de man/vrouw met de juiste vaardigheden koppelen aan een serviceopdracht.

Download de leaflet of contact ons

Geloof het of niet, maar onze service management software biedt nog meer voordelen voor servicemanagers. Download onze leaflet voor meer informatie of neem contact met ons op, dan kunnen we je direct advies geven.

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meer informatie

Meer weten over grip op service?

Lees in onze leaflet hoe jouw serviceafdeling met Relyon (weer) grip krijgt op het serviceproces.

Relyon leaflet mockup