Nieuws en blogs

Je serviceproces vormt de handrem op je business

Zijn je planners en monteurs ontevreden, omdat inzicht in hun werk ontbreekt? Zijn jouw processen onoverzichtelijk, inefficiënt en omslachtig – en verleen je daardoor niet de service die je klanten verdienen?  

Dan vormt jouw serviceproces de handrem op je business. Want op deze manier is het onmogelijk om verder te groeien – terwijl je dat wel wil. Waardoor dit precies komt? We leggen het je uit in dit blog.     

Controle kwijt

Je bedrijf groeit gestaag en dus investeerde je in een vooraanstaand ERP-systeem. Toch lijkt het alsof je de touwtjes niet volledig in handen hebt. Klanten die namelijk last-minute bellen met een spoedje, zoals een kapotte airco, kun je maar met moeite een plekje in de planning geven. Terwijl ze dat wél van je verwachten. Keer op keer ga je aan de haal met het planbord – en elke keer lukt het. En dus denk je misschien dat het allemaal prima gaat. Maar is dat wel zo? 

Omslachtig serviceproces

Want als het dan na uren puzzelen éíndelijk is gelukt om klant A met z’n kapotte airco in de planning op te nemen en je met je welverdiende koffie plaatsneemt achter je bureau, zie je dat er bij dezelfde klant periodiek onderhoud staat gepland. Volgende week al.  

En dus heb je twee keuzes: je kan wéér aan de haal met de planning, om dat periodieke onderhoud vandaag proberen mee te nemen. Of je monteur rijdt volgende week nog een keer op en neer. Niet echt een duurzame werkmethode, of wel?  

Over tien jaar

Kijk. Je levert prima service – dát deel gaat goed. Maar de achterliggende processen zijn ver van optimaal. Handmatige handelingen en niet-geïntegreerde systemen kosten jou en je collega’s veel tijd en energie. Klanten wachten té lang op antwoord of een oplossing. En de directie is verre van blij, want resultaten blijven al een poosje uit.  

Doe je niets? Dan stappen je klanten over naar de concurrent. Want die heeft z’n zaakjes wél op orde en reageert wel dezelfde dag nog op spoedjes. Daarnaast wordt het lastig om medewerkers betrokken te houden – om van nieuwe werving nog maar niet te spreken. Want tja: niemand zit te wachten op een verouderde werkomgeving.  

Je serviceproces op de schop

Kortom: dit gaat niet langer. Vroeg of laat, word je met je neus op de feiten gedrukt. En geloof ons – dat blijf je écht liever voor. Hoe? Door jouw serviceproces eens flink op de schop te nemen. Dat doe je met de field servicesoftware van Relyon. Stroomlijn jouw serviceproces zodat deze niet langer onderdoet voor het niveau van je business. Klanten blij, collega’s blij, directie blij – jij blij.  

Ontdekken wat onze software betekent voor jouw serviceproces? Boek dan een persoonlijke demo. 

Relyon One logo

Get your Relyon One demo

Nieuwsgierig geworden? Vraag dan nu jouw Relyon One demo aan. Eén van onze experts neemt je mee in alle ins- en outs. Ook laten we direct zien hoe je het toepast op jouw serviceproces.  Get everything under control.

Relyon R1 software demo cta
×
Show