SaniQ is een familiebedrijf uit Nijkerk dat complete bedrijfshygiëne verzorgt voor toiletten en keukens van vele scholen, overheidsinstanties en horecabedrijven. Dit jaar bestaat SaniQ 20 jaar en in 2015 werd besloten een ommezwaai te maken voor wat betreft de bedrijfssoftware. Alexandra Klarenbeek, hoofd van administratie en verkoop binnendienst bij SaniQ, legt uit: “Wij bedienen veel klanten, en service en flexibiliteit staan bij ons hoog aangeschreven. Dat verwachten wij daarom ook van onze software. Relyon speelde daar goed op in; de flexibiliteit van de Relyon Service Management software past bij onze onderneming.”
Advies van AFAS
Het vorige boekhoudpakket van SaniQ bleek niet werkbaar binnen de organisatie. SaniQ besloot daarom over te stappen naar een passender pakket; de keuze viel op AFAS Profit. Om de functionaliteit van AFAS Profit aan te vullen met specifieke software voor de serviceprocessen, adviseerde AFAS eens te kijken naar de software van haar partner Relyon. Alexandra: “We zijn de software vervolgens in de praktijk gaan bekijken bij een klant van Relyon in Den Haag. Wat we daar zagen, in combinatie met de positieve verhalen van de applicatiebeheerder, heeft ons doen besluiten om de stap te nemen. RSM heeft veel mogelijkheden maar blijft toch eenvoudig in gebruik.”
De flexibiliteit van de Relyon Service Management software past bij onze onderneming
Optimaliseren
En zo stond na enkele maanden het systeem van zowel AFAS als Relyon, inclusief een koppeling tussen de twee. De implementatie verliep soepel. “Ook de gedegen voorbereiding en de nazorg door onze Relyon-consultant hebben we als zeer prettig ervaren”, vertelt Alexandra. SaniQ merkt dat de grootste tijdbesparing zit in de facturatie van de digitale werkbonnen. Alexandra: “En nu optimaliseren! Het doel is om alle mogelijkheden binnen RSM te benutten. En we denken eraan in de toekomst uit te breiden naar het gebruik van barcode-scanners.”
Relyon wenst SaniQ veel succes!