Nieuws en blogs

4x Relyon One in de praktijk bij jouw service- en onderhoudsbedrijf

Ben jij veel tijd kwijt aan het opzoeken van specifieke klantafspraken? Is het inplannen van periodiek onderhoud een tijdrovende klus? En kom je er soms pas achteraf achter dat je een klus eigenlijk beter anders had kunnen aanpakken? Dan is het tijd voor verandering.  

Relyon One is gemaakt om deze ongemakken– en meer – op te lossen. En… dat kunnen we natuurlijk wel roepen. Maar hoe werkt dit nu in de praktijk?    

Deelprojecten binnen een hoofdtaak

Vult jouw buitendienst een nieuwe werkbon in voor ieder apparaat in de installed base van jouw klant? Dan heb jij inmiddels vast een mooie collectie aan pdf-documenten, al dan niet verwerkt in de juiste klantmappen. En aan het verwerken van al die informatie ben je niet alleen een hoop tijd kwijt, ook een foutje is tijdens dat proces zo gemaakt.  

Stel je eens voor dat al jouw monteurs hun uren, materialen en informatie op verschillende deelprojecten loggen binnen één en dezelfde hoofdtaak. Dat doe je met Relyon One! Het grote voordeel hiervan? Deze informatie komt automatisch terecht op de juiste plek. Zo houd je grip en overzicht op je begroting, je resourceplanning en je monteurs zónder dat je er druk mee bent.  

Overzicht in klantafspraken

Morgen gaat monteur Robin naar een klant om daar de koeling te repareren. Maar wat was ook alweer de gemaakte afspraak? Kan je de voorrijkosten sowieso doorberekenen, of alleen als de totaalkosten van de opdracht onder de 300 euro blijven? Aan jou de taak dit uit te zoeken. En vervolgens om de afspraak ook door te voeren op de factuur.  

Met Relyon One kan dat een stuk makkelijker. In onze software voer jij namelijk jouw SLA één keer in. Vervolgens zie je de gemaakte afspraken direct terug en worden deze automatisch verwerkt tijdens de facturatie. Op deze manier sta jij niet meer voor verrassingen en stuur je in een handomdraai een kloppende factuur. Het gevolg? Duidelijkere afspraken en sneller betaalde facturen.  

Onderhoud en reparaties combineren

Vandaag een reparatie en volgende week periodiek onderhoud bij dezelfde klant? Dat voorkom je natuurlijk liever. Want als je deze twee taken kunt combineren, scheelt dit onnodige voorrijkosten en reistijd. Maar… dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Want in de praktijk betekent dit dat je nóg meer tijd kwijt bent aan het plannen van je monteurs, opdrachten en materialen.  

Tenzij je hiervoor onze slimme software gebruikt. Wanneer je Relyon One inzet voor het combineren van deze opdrachten, gaat dat opeens een stuk makkelijker. Dat betekent dat jij gedag zegt tegen al die onnodige werkbonnen, extra voorrijkosten en dubbele handelingen. In plaats daarvan werk jij éxtra efficiënt. Dat is fijn voor jou én voor je klanten! 

Gestroomlijnde communicatie met jouw opdrachtgevers

E-mailen, bellen, sms’en – klanten zijn graag op de hoogte van iedere stap in jouw onderhoudsproces. Maar voelt dat klantcontact voor jou soms ook als een dagtaak an sich? Kijk dan eens naar een software die automatische updates verstuurt naar jouw klanten. Met Relyon One stel je bijvoorbeeld in wanneer je klanten een update krijgen van jouw werkzaamheden – en via welk kanaal.  

Zo update je automatisch de aankomsttijd van een monteur of deel je maandelijkse rapportages van het onderhoud. Per sms óf in het Relyon One-klantportaal. Je kan deze flow natuurlijk per klant anders inrichten, zodat iedereen op de hoogte blijft van dat wat voor hen interessant is.  

Boek een demo

Klinkt Relyon One als de missing link waar je stiekem altijd al naar op zoek was? Ontdek dan zelf welke voordelen we nog meer bieden voor jouw installatiebedrijf. Lees er alles over op deze pagina en boek direct jouw demo! 

Relyon One logo

Get your Relyon One demo

Nieuwsgierig geworden? Vraag dan nu jouw Relyon One demo aan. Eén van onze experts neemt je mee in alle ins- en outs. Ook laten we direct zien hoe je het toepast op jouw serviceproces.  Get everything under control.

Relyon R1 software demo cta