Succes met Relyon

Data draagt bij aan betere resultaten. En zó helpt dat jou als servicemanager verder

Dataverzameling en rapportages dragen binnen je service proces bij aan betere resultaten. Dat is duidelijk. Toch zie je vaak dat dit in bedrijven nog niet goed genoeg ingeregeld is. Er is dan wel veel data beschikbaar, maar dit wordt vanuit de verschillende bronnen niet naar een overzichtelijk rapport vertaald. En dat is jammer, want juist die resultaten helpen je om beter te sturen. Bijvoorbeeld om je serviceproces beter te optimaliseren. Zo kan voor een bepaalde leverancier bijvoorbeeld gemakkelijk inzichtelijk gemaakt worden hoeveel machines hij heeft staan, op welke locatie deze staan, hoeveel draaiuren een bepaalde machine heeft gemaakt en hoe vaak deze machine in storing is gevallen tot nu toe. Door op die manier met je data om te gaan creëer je overzicht. En overzicht geeft rust voor de servicemanager.

Van praktisch tot abstract: inzicht in data werkt

Automatiseren en verbeteren van je serviceproces draagt absoluut bij aan het creëren van rust. Want hoe efficiënter je binnen- en buitendienstcollega’s hun werk kunnen doen, hoe hoger de productiviteit en hoe hoger de tevredenheid van je eindklant. En dat is uiteindelijk wat jou als servicemanager een goede dag bezorgt. Relyon verzorgt eenvoudige tot zeer complexe data-analyses voor haar klanten. Dat doen we samen met onze partner Forque, tevens AFAS-partner en Microsoft Power BI-expert. Relatief eenvoudige rapportages maken we zelf met onze Crystal Reports tool. Dit ligt aan de behoefte van de klant en de complexiteit van het vraagstuk. Voor big data is Power-BI veel beter geschikt. Door op die manier te kijken naar de wensen van de klant, kunnen we zo optimaal mogelijk inspelen op dat wat er gevraagd wordt.

Als ondernemer wil je immers niet altijd met cijfers bezig zijn, maar je wilt wél weten hoe het je klanten vergaat. Daarom maken wij van data bruikbare informatie, zodat elke gebruiker kan zien waar hij staat. Dat kan van het meest praktische niveau op persoonlijk vlak waarbij iemand kan zien hoe hij presteert als persoon, tot aan helicopterview vanuit een strategisch perspectief.

Kijk vooruit in plaats van terug

Welk niveau je als organisatie of servicemanager ook kiest: inzicht in data helpt je om tijdig bij te sturen. Op die manier kijk je vooruit in plaats van in je achteruitkijkspiegel. En dát is wat je als ondernemer en servicemanager wilt: vooraf bijsturen in plaats van achteraf constateren wat er mis gegaan is.

Het is dus ook best logisch dat interactieve managementrapportages door het gros van onze klanten als een interessant onderdeel gezien. Vooral leidinggevenden die graag in één oogopslag zien hoe de serviceorganisatie presteert, stellen deze informatie op prijs. Met onze tool Reports beschik je over de mogelijkheid om interactieve managementrapportages samen te stellen met de data uit Relyon.

Leaflet: zó optimaliseer je je serviceproces

Wil je meer weten over de mogelijkheden die Relyon biedt? Download dan bijvoorbeeld ons leaflet, waarin we alle ins en outs op een rijtje zetten. Liever meteen praktisch aan de slag? Dat kan ook: via de bespaarcheck kun je direct zien hoeveel je kunt besparen op jullie serviceproces. Vul in hoeveel buitendienstmedewerkers er zijn, hoeveel opdrachten 1 monteur gemiddeld per dag uitvoert, hoeveel minuten per opdracht je denkt te besparen en wat de gemiddelde kosten per uur zijn voor een werknemer. Binnen 1 minuut zie je hoeveel je kunt besparen. Door besparing te combineren met data haal je het beste uit twee werelden.

Neem contact op

Wil je er meer over weten? Ben je benieuwd naar hoe één en ander werkt? Neem dan contact met ons op. We kijken uit naar je bericht.

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meer informatie

Meer weten over grip op service?

Lees in onze leaflet hoe jouw serviceafdeling met Relyon (weer) grip krijgt op het serviceproces.

Relyon leaflet mockup