Succes met Relyon

Beste servicemanager, stop met brandjes blussen, start met bewaken

Ken je dat? De bak met uit te voeren opdrachten die jij als servicemanager hebt wordt een soort vergaarbak van allerlei taken. Waar je vol goede moed startte, zie je al snel door de bomen het bos niet meer. Wat heeft prioriteit? Hoe krijg je weer overzicht? En hoe pak je het aan als het vervolgacties betreft op opdrachten die net zijn uitgevoerd maar nog niet helemaal zijn afgerond?

Je wilt je collega’s immers zo goed mogelijk helpen, maar de monteurs die in de bussen richting hun klanten rijden hebben stress, want ook zij hebben het druk. Dus alles moet snel-snel. Met één specifieke bon hebben dikwijls zo’n 3 tot 4 mensen te maken: degene die de storing meldt, degene die het contract beheert etc. En al die verschillende seintjes en opdracht komen bij jou binnen.

Automatiseer en verbeter het gehele serviceproces van jouw bedrijf met de software van Relyon, zodat je binnen- en buitendienst het werk beter en efficiënter kunnen doen. Hierdoor stijgt de productiviteit van je werknemers én de tevredenheid van je klanten. En, last but not least, het maakt jouw werkdag een stuk relaxter.

Begin bij de basis

Zó kunnen we jou hierbij helpen: wanneer onze consultant jullie bedrijf bezoekt dan vragen we eerst om de verschillende processtromen te beschrijven zodat er helderheid komt. Wat heb je nodig aan informatie? Welke documenten zijn dat? Gaat het vaak over onderhoud of over ad hoc storingen? En welke storingscodes komen er dan met regelmaat voorbij? Gaat dat om een mechanische storing of een IT-storing, waar misschien een ander type monteur naartoe moet? Daar horen verschillende checklistjes bij. Wanneer je dat eenmaal goed in kaart gebracht hebt, is je workflow in beeld en kun je gericht opdrachten aan de juiste mensen toewijzen. Waarom? Omdat je overzicht en dús controle hebt.

Stop met brandjes blussen, start met bewaken

Wanneer je stopt met brandjes blussen en start met implementatie van onze software, dan ontstaat er rust. En ook tijdens de fase van het uitrollen en testen houd jij grip, omdat je, samen met enkele key users direct betrokken bent bij dit project vanuit Relyon dat jouw werkend leven gaat veranderen. Jij blijft aan de knoppen draaien, maar dan vanuit rust en overzicht. En uiteindelijk, wanneer het op en top draait, ben jij niet meer per se de planner, maar veel meer de bewaker in het geheel. Bijvoorbeeld omdat je van reactief naar proactief werken gaat. Kun je je voorstellen hoe blij je klant is als jij de storing al oplost nog voor deze ontstaan is? En denk er eens over na hoe je je werkdag ervaart als jij met gemak alle ballen hoog houdt omdat je volop ondersteund wordt door slimme software?

Deel dit bericht:

Meer informatie

Meer weten over grip op service?

Lees in onze leaflet hoe jouw serviceafdeling met Relyon (weer) grip krijgt op het serviceproces.

Relyon leaflet mockup