‘Wat je vaak ziet met losse systemen is dat je in meerdere onderdelen moet gaan zoeken om informatie bij elkaar te krijgen. Dat gaat van het bijwerken van uren en het vullen van een Excel-sheet tot het ERP-systeem of de financiële boekhouding.’ Aan het woord is Patrick Marelis, algemeen directeur en mede-eigenaar van Relyon. ‘Bovendien resulteert handmatige invoer altijd in meer fouten dan dat het automatisch gebeurt. De service manager die met losse systemen werkt moet heel gestructureerd te werk kunnen gaan. Best lastig in een baan waarin iedereen wat van je wil door de dag heen. En dat allemaal met elkaar combineren kost veel energie. Onnodige energie.’
Handmatig ballen hoog houden? Niet doen!
‘Dat je als servicemanager in staat bent om alle ballen hoog te houden, wil niet zeggen dat je dat ook moet doen. De continue handmatige updates uitvoeren naar de verschillende systemen kost veel tijd en focus. Er is immers een hele flow verbonden aan stappen en processen die je moet verbinden en in je hoofd houden. Beter is om te kiezen voor het optimaliseren van je serviceproces, zodat je binnen- en buitendienst het werk beter en efficiënter kan doen. Hierdoor stijgt de productiviteit van je werknemers én de tevredenheid van je klanten’, aldus Patrick.
Kies voor risicobeheersing
‘Daarnaast staat kiezen voor optimalisering van je serviceproces, gelijk aan kiezen voor risicobeheersing, omdat je heel overzichtelijk werkt. Wanneer een klant bijvoorbeeld een vraag stelt over een factuur, dan wil je deze direct beantwoorden. Bij toepassing van het Relyon-pakket, is alles binnen 2 klikken binnen handbereik. En dat betekent dat je overstapt van een dag vol brandjes blussen naar een dag vol overzicht. Wil je er mee over weten? Neem dan contact met ons op. We kijken uit naar je bericht.