Succes met Relyon

Deze info heb je als servicemanager nodig om je klanten, baas én monteurs blij te maken

Hoe zou het zijn wanneer jij, vanuit je rol als servicemanager, ’s ochtends vol zelfvertrouwen de deur van het kantoor opent? Je weet nu al dat je werkdag druk maar in control zal zijn. Omdat het serviceproces van jouw bedrijf geautomatiseerd verloopt, kan je binnen- en buitendienst het werk beter en efficiënter doen. Hierdoor stijgt de productiviteit van je collega’s én daarmee de tevredenheid van je klanten. ‘Dat is precies wat Relyon biedt’, zegt Karin van den Boom, consultant bij het bedrijf. ‘Wanneer je onze dienstverlening heel basic bekijkt, dan zou je kunnen zeggen dat gebruikmaken van onze software zorgt voor overzicht, controle en daarmee dus rust. En dat geeft een servicemanager zelfvertrouwen weet ik uit eigen ervaring. Er is niets zo vervelend als dat gevoel van onrust als de telefoon gaat en je vraagt je af wat er nu weer aan de hand is dat je niet in beeld hebt.’

Behoud alle informatie

‘Door de automatisering en verbetering van het serviceproces merk je ook dat er geen informatie meer verloren gaat. De doorlooptijd van de facturen is korter en het systeem ondersteunt dat door deze facturen, als je dat wilt, direct te verzenden. Ook het overschrijven van papieren werkbonnen hoeft niet meer’, aldus Karin. ‘Kort gezegd kun je stellen dat je planning klopt, er overzicht is, ook over contractuele afspraken én dat je zeker weet dat de juiste materialen op voorraad zijn. Je kunt met elkaar meer doen in minder tijd. En dat is precies wat je als service-afdeling nodig hebt. Niet weten hoe je planning in elkaar zit en of je je afspraken wel na kunt komen gedurende de werkdag geeft een gevoel van onmacht. Terwijl je als servicemanager juist het gevoel wil hebben dat je de touwtjes in handen hebt.’

Kennis uit hoofden in het systeem

‘Een ander voordeel van een dergelijk systeem is misschien wat minder voor de hand liggend. Dat gaat over het vastleggen van kennis. In de praktijk zie je vaak dat er veel kennis in de hoofden van collega’s is opgeslagen. Wanneer deze een andere baan vinden, langdurig uit de running zijn dan ontstaat er een probleem. Beter is om álle informatie, zowel objectieve als subjectieve data, in een slim servicemanagementsysteem vast te leggen. En dan wel op plek een waar iedereen er vanaf elk device, op elk moment vanaf elke locatie bij kan. Dat maakt je zóveel minder kwetsbaar.’

“Efficiëntie betekent kostenbesparingen, maar ook minder ergernissen: zaken gaan in de regel nu in één keer goed.

Carlo Brouwer, Algemeen Directeur STULZ Groep”

Neem contact op

Wil je ook grip op je serviceproces, een hogere klanttevredenheid, inzicht in één oogopslag, een zeer gebruiksvriendelijk programma én een hogere productiviteit? Neem dan contact met ons op. Of lees de ervaringen van andere klanten. Kiezen voor besparing op je serviceproces door automatisering betekent kiezen voor blije monteurs, blije klanten én een blije leidinggevende…

PS Benieuwd waarom we al bijna 20 jaar zo enthousiast zijn over het digitaliseren van serviceprocessen? Of benieuwd wat Relyon voor jou kan betekenen? Ons verhaal vind je hier.

Deel dit bericht:

Meer informatie

Meer weten over grip op service?

Lees in onze leaflet hoe jouw serviceafdeling met Relyon (weer) grip krijgt op het serviceproces.

Relyon leaflet mockup