Succes met Relyon

Ook als een stressvrije piloot aan het stabiele roer van jouw serviceproces?

Weet je nog hoe we in ons vorige blog de dagelijkse praktijk schetsten van een servicemanager die nog niet met geautomatiseerde software werkt? Storingen die niet in één keer opgelost worden, monteurs die niet volgens de meest efficiënte routes rijden en collega’s die stress ervaren door de aanhoudend hoge werkdruk. In dit blog delen we graag de praktische oplossing met je die waarschijnlijk eenvoudiger (én sneller te regelen) is dan je denkt.

Als een piloot in een cockpit

Oké, even de ervaring in de dagelijkse praktijk met elkaar opfrissen. Hier heb je nu waarschijnlijk last van: onleesbare werkbonnen, planningen die stukken beter kunnen worden ingericht en klanten die vaker dan één keer bellen omdat hun storing niet snel of goed genoeg wordt opgelost. Het verstoort je werkdag omdat het stress geeft en een gevoel van achter de feiten aan lopen.

Stop met brandjes blussen

Wanneer je kiest voor automatisering van je serviceproces dan is dit gevoel grotendeels verleden tijd. Je werkt dan vanuit één centrale cockpit en dat geeft een totáál andere beleving.  In dit overzichtelijke platform kun je, eigenlijk zoals een piloot dat binnen zijn vakgebied doet, eenvoudig het service- en facturatieproces beheren. En uiteraard ook je klantgegevens. Precies zoals een piloot een vrij zicht op de wolken heeft, zo zie jij als servicemanager precies de status van alle serviceopdrachten. En dat in één oogopslag. Kun je je voorstellen hoe het voelt om te allen tijde het overzicht en de controle te behouden? Geen stress meer in je lijf, maar rust omdat je precies weet wie waar op welk moment mee bezig is. Je hebt de touwtjes in handen en loopt vóór op de feiten.

Eenvoudige planningstool mét ritplanner

Op dit moment ben je waarschijnlijk ook nog een relatief groot deel van je werktijd bezig met het plannen van service opdrachten. We zien vanuit Relyon nog altijd indrukwekkende Excel-bestanden voorbij komen. Knap gemaakt, maar tegelijkertijd enorm foutgevoelig en daardoor kwetsbaar. Bovendien zit de kennis van een dergelijke spreadsheet vaak in het hoofd van één persoon. Hij of zij heeft immers alle formules bedacht en stukje bij beetje verder gebouwd. Prima, zolang het werkt. En zolang deze persoon niet ziek wordt, met pensioen gaat of een andere baan vindt. Beter (en stukken minder kwetsbaar) is daarom om via een digitaal planbord te werken. Daarop zie je bijvoorbeeld direct wat de actuele status, locatie, planning en beschikbaarheid is van alle monteurs in de buitendienst. Zo maak je snel efficiënte en betrouwbare planningen.

Zó ga je aan de slag

Goed, belofte maakt schuld. Hoe ga je op deze manier aan de slag? Hoe zorg je ervoor dat je monteurs voortaan via een mobiele app hun werk kunnen doen en de klant zo optimaal mogelijk kunnen ondersteunen? En hoe kies je voor software die je naar behoefte uit kunt breiden met onderdelen als een Service Portal voor klanten, interactieve managementrapportages en Machine to Machine (automatische verwerking van storingscodes en tellerstanden) voor nog meer gemak, efficiency en inzicht?

Neem dan kort en praktisch contact met ons op via deze pagina en vul in waar jouw specifieke uitdaging(en) ligt of liggen. Het is geheel vrijblijvend óf, wanneer je graag spijkers met koppen slaat, snel geregeld op een manier die naadloos aansluit bij jouw organisatie. Even bellen mag natuurlijk ook: kies voor 015 310 02 08.

En twijfel je nog een beetje, bijvoorbeeld omdat je niet zo goed weet hoe je je management kunt overtuigen? Laat dan deze bespaarcheck zien. Want soms zeggen getallen meer dan duizend woorden. Succes!

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meer informatie

Meer weten over grip op service?

Lees in onze leaflet hoe jouw serviceafdeling met Relyon (weer) grip krijgt op het serviceproces.

Relyon leaflet mockup