Nieuws en blogs

Hoe je als service manager alle ballen in de lucht én het service proces draaiende kan houden? Zó dus…

Niemand zal durven zeggen dat de baan van een servicemanager een gemakkelijke baan is. Je hebt immers veel ballen hoog te houden en staat continu áán. Dan weer staat er een collega aan je bureau, dan belt een monteur dat hij een bepaald onderdeel mist om een reparatie goed uit te voeren en op hetzelfde moment zoekt een klant contact om te vragen wanneer die ene machine nu eindelijk gerepareerd wordt. Je zou van minder werkdruk al stress krijgen…

Kies voor gemak en dús minder stress

Toch kan de praktijk minder weerbarstig zijn dan hierboven beschreven. En dat heeft vaak te maken met de manier waarop het serviceproces binnen jouw organisatie geautomatiseerd is. Want automatisering is vandaag de dag gemakkelijk en bovendien op een laagdrempelige manier in te regelen. Met de juiste software optimaliseer je het serviceproces van jouw bedrijf. En daarvan profiteren zowel je binnen- en buitendienst als je klanten, maar zéker ook jijzelf. En dat rijdt toch een stuk relaxter naar kantoor op maandagmorgen. Of, wanneer je vanuit huis werkt, dat loopt toch een stuk fijner je thuiswerkplek binnen.

Van struggle naar stroomlijn

Stel je voor: nooit meer onleesbare werkbonnen, inefficiënte planningen en monteurs die vaker langs diezelfde (inmiddels minder tevreden klant) moet gaan. Dankzij het automatiseren van het serviceproces en het continu verbeteren daarvan zijn deze problemen verleden tijd. Storingen worden al opgevangen nog voordat de klant het opmerkt, werkbonnen worden direct op locatie digitaal verwerkt en je planning loopt op rolletjes dankzij slimme integraties. In de praktijk betekent het bijvoorbeeld ook dat de monteur beter in zijn vel zit, omdat hij niet meer in de avonduren zijn administratie bij hoeft te werken. Door op deze manier aan de slag te gaan houd jij als servicemanager plots tijd over voor andere zaken. Bijvoorbeeld om contact te zoeken met die ene klant die je al een tijdje niet meer hoorde. Of tijd om die monteur die zich steeds vaker ziek meldt eens te vragen hoe het écht met hem gaat…

Muziek in de oren: maar realistisch?

Het klinkt je vast als muziek in de oren. En tegelijkertijd wat onwaarschijnlijk misschien. Want als het zo gemakkelijk zou zijn dan zou toch élke servicemanager op deze manier werken? En dat is inderdaad meer en meer het geval: goede software maakt het voor servicemanagers, planners en buitendienstmonteurs makkelijker en overzichtelijker waardoor de productiviteit stijgt. En steeds meer servicemanagers (en hun leidinggevenden) ontdekken dat. En het inzetten van innovatieve automatisering is niet alleen prettig voor de betrokken servicemanager die minder stress ervaart, maar ook voor het management dat ziet hoe storingen in één keer opgelost worden, klanten meer tevreden zijn en collega’s meer rust en grip op de werkvloer ervaren.

Volgende blog: de oplossing

In ons volgende blog vertellen we graag meer over de manier waar op dit werkt en hoe je dit eenvoudig kunt regelen. Waarom niet nu? Omdat we weten dat je het druk hebt en je niet langer dan nodig op willen houden in je drukke werkdag. Toch alvast meer weten? Kijk dan even hier. En wil je graag sparren? Neem dan contact met ons op. We kijken uit naar je bericht.

Relyon One logo

Get your Relyon One demo

Nieuwsgierig geworden? Vraag dan nu jouw Relyon One demo aan. Eén van onze experts neemt je mee in alle ins- en outs. Ook laten we direct zien hoe je het toepast op jouw serviceproces.  Get everything under control.

Relyon R1 software demo cta